1

1
TAGGED UNDER:

(၂၀၀၉) သီရိလကၤာေရာက္ ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ား ဘုရားဖူးေလ့လာေရးခရီးစဥ္ မွတ္တမ္း

သီရိလကၤာေရာက္ ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ား
၁။ အရွင္ဂုဏသာမိ (M.A) (ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး)
၂။ အရွင္က၀ိသာရ (M.A) (ဘီးလင္း)
၃။ အရွင္ဥာေဏာဒယ (B.A) (ဘားအံ)
၄။ အရွင္နိမလ (B.A) (M.A) (လႈိင္းဘြဲ)
၅။ အရွင္ေမဓာနႏၵ (B.A) (M.A) (ေကာ့ကရိတ္)
၆။ အရွင္အိႏၵာစရိယ (M.A) (ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး)
၇။ အရွင္ေတဇနိယ (M.A) (ၾကာအင္းဆိပ္ၾကီး)
၈။ အရွင္အိေႏၵာဘာသ (M.A) (ဘားအံ)
၉။ အရွင္ပေညာဘာသ (M.A) (လႈိင္းဘြဲ)
၁၀။ အရွင္သုနႏၵ (B.A) (M.A) (ဘားအံ)
၁၁။ အရွင္မဂၤလာဒီပ (M.A) (ဘားအံ)
၁၂။ အရွင္ကု႑လ (M.A)(ဘားအံ)
၁၃။ အရွင္အရိယ၀ံသ (M.A)(ဘားအံ)
၁၄။ အရွင္အာေလာက (M.A)(ေကာ့ကရိတ္)

ေပါေလာနာရု၀နဲ႔ေခတ္ျပိဳင္ မဒိရိဂိရိယေရွးေဟာင္းေနရာ


သီရိမဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ေျခေတာ္ရင္း ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳရန္ တက္ေရာက္စဥ္

နယုန္လဆန္း(၁၃)ရက္.ေသာၾကာေန႔။ 05/06/2009.


သီရိလကၤာေရာက္ပညာေတာ္သင္ကရင္ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံရွိေရွးေဟာင္းပုထိုး ေစတီေတာ္ေနရာမ်ားႏွင့္ BotanicalGarden,Seesightစေသာေနရာမ်ားေလ့လာရန္ ေဒသစံေတာ္ ခ်ိန္ နံနက္(6:30)တြင္ ကုိလံဘုိၿမိဳ႕မကုဋာရာမျမန္မာေက်ာင္းေတာ္ၾကီးမွခရီးစဥ္ကုိစတင္ထြက္ခြါခဲ့ ၾကသည္။

မနက္ (9:46)အခ်ိန္တြင္ ကိုလံဘုိျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ကီလိုမီတာ (၆၀)ခန္႔ေ၀းကြာေသာ ရတနပူရၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိျပီး ထိုျမိဳ႕တြင္တည္ရွိေသာေပါဂုမဟာရာဇေဗာဓိ(ေတာင္ေပၚ)ဘုရား(Pothgumaharajabo dhi)သုိ႔ တက္ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကပါသည္။

ထိုေနာက္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံတြင္ ကမၻာမွာဒုတိယအမ်ားဆံုး လက္ဖက္တင္ပို႔ေသာ ေနရာဟု ေၾကာ္ၾကားေသာ အႏု၀ါရေတာင္ေပၚျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ထိုေတာင္ေပၚရွိ ျမင္ကြင္းမ်ားေလ့လာရန္ဆက္ လက္ခရီးႏွင္ျပီး မနက္ (11:20) တြင္ ေတာင္ေပၚကားလမ္းေဘးတစ္ေနရာရွိ ကင္းတဲရံုေပၚတြင္ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့ၾကပါသည္။ ကိုလံဘုိျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ အႏု၀ါရျမိဳ႕ဟာ ကီလိုမီတာ (၁၂၀)ခန္႔ ကြာေ၀း သည္။
ခရီးႏွင္ရင္း….ညေန(3:20)အခ်ိန္တြင္ Keppetipolaၿမိဳ႕မွာခရီးတေထာက္နားၿပီး အေအး,ေကာ္ဖီ, တီးမ်ား ေသာက္ကာ ေခတၱအနားယူၾကသည္။

ညေန(3:50)အခ်ိန္တြင္ Haggala,Nuwaraeliya ၿမိဳ႕ရွိ Botanical Garden သုိ႔ ေလ့လာခဲ့ၾကၿပီး ခရီးလမ္း တေလွ်ာက္ ေတာင္တန္းေပၚတြင္ လက္ဖက္မ်ား ေသသပ္လွပစြာ စုိက္ပ်ဳိးထားတာကုိ မ်က္စိတဆုံး ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။
ညေန(5:00)အခ်ိန္တြင္ ယင္းၿမိဳ႕ရွိRestHouseတစ္ခုမွာေရာက္ၿပီးတစ္ညတာအနားယူက်ိန္းစက္ခဲ့ ၾကသည္။ ဒီႏုိင္ငံ တြင္ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းအလွပဆုံးႏွင့္အေအးဆုံးေနရာတစ္ေနရာလုိ႔လည္း ဆုိႏုိင္ပါသည္။ ဒီတြင္ တစ္ေန႔တာ ခရီးစဥ္အတြက္ ကုန္ဆံုးသြားခဲ့ေပသည္။

အႏုရာဓပူရျမိဳ႕တြင္ တည္ရွိေသာ ျမန္မာေက်ာင္းေတာ္ (လက္ရွိေက်ာင္းထိုင္ မြန္ဆရာေတာ္)



နယုန္လဆန္း(၁၄)ရက္.စေနေန႔။ 06/06/2009.

နယုန္လဆန္း(၁၄)ရက္.စေနေန႔မနက္ပိုင္း(6:54) အခ်ိန္တြင္ယင္းRestHouseမွျပန္လည္ထြက္ခြါခဲ့ၾက ၿပီး အဖြဲ႔သားအားလုံး ျမတ္ဗုဒၵစြယ္ေတာ္ထားရွိရာ ဂႏၵီျမိဳ႕ေတာ္ကို ခရီးစတင္ခဲ့ၾကျပန္သည္။ အႏု၀ါရျမိဳ႕ ေတာ္ႏွင့္ ဂႏၵီျမိဳ႕ေတာ္တို႔အၾကား သပ္ရပ္လွပေသာ ေတာင္ေပၚကားလမ္းႏွင့္ ရႈခင္းမ်ားကိုလည္း ျမန္ မာႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ဖို႔ ေကာင္းေလစြဟု ရင္ထဲတြင္ခ်ည္းၾကဴးမိတာအမွန္ပင္။

မနက္ပိုင္း (9:43) အခ်ိန္တြင္ ဂႏၵီၿမိဳ႕(Gandy)ရွိ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ ဗုဒၶျမတ္စြယ္ေတာ္ကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ခဲ့ၾကသည္။ စာေရးသူအေနနဲ႔ ဒီတစ္ၾကိမ္ ကံေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမည္။ ဗုဒၵျမတ္စြယ္ေတာ္ကိန္း၀ပ္ရာ စြယ္ေတာ္တိုက္အတြင္း ၀င္ေရာဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရသြားလို႔ျဖစ္ ပါသည္။ စြယ္ေတာ္တိုက္အတြင္း၀င္ဖို႔ မဆိုထားနဲ႔ အျပင္မွာ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရဖို႔ေတာင္ နာရီအေတာ္ၾကာ တန္းစီျပီးမွ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရပါသည္။

နယုန္လဆန္း(၁၄)ရက္အဖိတ္ေန႔ျဖစ္သျဖင့္ဘုရားဖူးလာဧည့္သည္မ်ားလြန္စြာေပါမ်ားစည္ကားလွပါသည္။ ေက်ာင္းသူေလးအဖဲြ႔မ်ားက စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိဓမၼေတးျဖင့္ သီဆုိကာပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကသည္။
သီရိလကၤာႏိုင္ငံသားမ်ား ယံုၾကည္ထားတာတစ္ခုရွိသည္ ဗုဒၵျမတ္စြယ္ေတာ္ႏွင့္ သီရိမဟာေဗာဓိ ေညာင္ပင္ရွိေနေသးသေရြ႕ ဘယ္ရန္သူမ်ားမွ သူတို႔ကို အႏိုင္မယူႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

စြယ္ေတာ္ျမတ္ကုိဓမၼေတးျဖင့္ သီဆုိကာပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾက ေက်ာင္းသူေလးမ်ား

(11:10)အခ်ိန္တြင္ Gandyၿမိဳ႕ေပၚရွိျမန္မာေက်ာင္းတြင္ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့ၾကၿပီးေခတၱအနားယူၾက ျပန္သည္။
ေန႔လည္(1:30)အခ်ိန္တြင္မာတေလ(Matale)နယ္ေျမျမန္မာအေခၚ(မလယဇနပုဒ္)တြင္ဒု႒ဂါမဏိမင္းလက္ထက္ အရွင္မဟာဓမၼရကၡိတဦးေဆာင္ေသာမေထရ္(၅၀၀)တုိ႔ေပထက္အကၡရာျဖင့္စတုတၳသဂၤါ ယနာတင္ရာေနရာသုိ႔ ေရာက္ရွိၾကည္ညိဳခဲ့ၾကသည္။

ေန႔လည္(2:32)အခ်ိန္တြင္ နာလႏၵေဂဒိေဂ(NalandaGedige)လုိ႔ေခၚတဲ့သီရိလကၤာကၽြန္းအလယ္ဗဟုိခ်က္မေနရာသုိ႔ ၾကည့္ရႈေလ့လာခဲ့ၾကသည္။

နာလႏၵေဂဒိေဂ(NalandaGedige)လုိ႔ေခၚတဲ့သီရိလကၤာကၽြန္းအလယ္ဗဟုိခ်က္မေနရာ

ေန႔လည္(3:20)အခ်ိန္တြင္DambullaRockTempleလုိ႔ေခၚတြင္ေသာဒမၺဴလေက်ာက္ေဆာင္ဘုရား ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ကာ ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳခဲ့ၾကျပန္သည္။

ထိုမွတဆင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနျမိဳ႕ေတာ္ဟု လူသိမ်ားေသာ အႏုရာဓပူရျမိဳ႕သို႔ ညအိပ္ခ်ိန္မွီ ဆက္ လက္ခရီးႏွင္ခဲ့ၾကျပီး ညေန(5:50) နာရီတြင္ အႏုရာဓပူရျမိဳ႕ႏွင့္ (၄) ကီလိုမီတာခန္႔ကြာေ၀းေသာ သီရိလကၤာႏိုင္ငံကို ဗုဒၵဘာသာအျဖစ္ ပထမဦးဆံုး သာသနာမ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခဲ့ေသာ မဟိႏၵမေထရ္ ၏ ကိန္း၀တ္စံေပ်ာ္ရာ မဟိႏၱေလ(Mihintale)ေတာင္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ နယုန္လျပည့္ေန႔သည္ မဟိႏၵမေထရ္၏ သီဟိုရ္ကၽြန္းသို႔ ၾကြလာရာေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုမဟိႏၱေလေတာင္၏ ဘုရားပြဲ ေတာ္ေန႔လည္း ျဖစ္သည္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားဧည့္သည္မ်ား ၾကက္ပ်ံမတတ္စည္ကားလွေပသည္။ မဟိႏၱေလေတာင္ဘုရားပြဲေတာ္သည္ ႏွစ္စဥ္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္ေပါင္း ငါးသိန္းခန္႔လာေရာက္ဖူး ေမွ်ာ္ၾကသည္ဟု ေဒသခံအာဏာပိုင္စာရင္းအရသိရွိရသည္။
ညေန(8:10)အခ်ိန္တြင္အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕(Anuradhapura)ရွိျမန္မာေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္ၿပီးတစ္ညတာ အနားယူက်ိန္းစက္ခဲ့ၾကသည္။

နယုန္လျပည့္တနဂၤေႏြေန႔။ 07/06/2009.

မနက္ (6:30)တြင္ အႏုရာဓပူရၿမိဳ႕ရွိျမန္မာေက်ာင္းေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ကုိအားလုံးညီညာစြာကန္ေတာ့ ခဲ့ၾကၿပီး မနက္(7:50) အခ်ိန္တြင္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ဒကၡိဏသာခါမဟာေဗာဓိပင္ကို ဖူးေမွ်ာ္ကန္ ေတာ့ခဲ့ၾကသည္။ ထိုေန႔တြင္ လျပည့္ေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၎၊ မဟိႏၵမေထရ္ သီဟိုရ္ကၽြန္းသို႔ ၾကြလာ ရာေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၎ အထူးပင္စည္ကားလွေပသည္။ သီရိမဟာေဗာဓိပင္ ၀န္းက်င္နားတ၀ိုက္ တြင္ ဥပုသ္လာေရာက္ေဆာက္တည္သူနဲ႔ ဘုရားဖူးသူမ်ားမွာ တုိးမေပါက္ေလာက္ေအာင္မ်ားျပားလွ ပါသည္။


သီရိမဟာေဗာဓိေညာင္ပင္ ပရ၀ုဏ္အတြင္း ဥပုသ္လာေရာက္ေဆာက္တည္သူမ်ား

ထိုမ်ားျပားလွေသာ လူအေပါင္းတြင္ ေဗာဓိပင္ေျခရင္းကို ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳခြင့္မရရွိၾကပါ။အေၾကာင္းမွာ မ်ားျပားလွေသာလူအေပါင္းကို ခြင့္ျပဳခဲ့မယ္ဆိုရင္ ေဗာဓိပင္ရဲ႕ ေရရွည္တည္တန္႔မႈ၊ ပ်က္သုဥ္းမႈျဖစ္ ေပၚမည့္အေရးမွ ကာကြယ္ထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံျခားသားဗုဒၵဘာသာရဟန္း မ်ားမူ ေဗာဓိပင္ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳခြင့္ရရွိခဲ့ၾကပါသည္။ စာေရးသူအေနနဲ႔ ေဗာဓိပင္ေျခေတာ္ရင္းကို ဖူး ေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳခြင့္ ရရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အထူးပင္ေက်နပ္မိပါသည္။ ရေတာင့္ရခဲေသာအခြင့္အ ေရးတစ္ခုကို ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ခံစားမိသည္မွာအမွန္ပင္။

ထိုေနာက္ အႏုရာဓပူရျမိဳ႕တြင္ တည္ရွိေသာ ေရွးေဟာင္းပုထိုးေစတီေတာ္အနည္းက်ဥ္းသာဖူးေမွ်ာ္ ခဲ့ျပီး က်န္ရွိေသာေနရာမ်ားမွာ ဘုရားဖူးဧည့္သည္အလြန္မ်ားျပားသည့္အတြက္ ကား၀င္ထြက္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာေၾကာင့္ အားလံုးဖူးေမွ်ာ္ခြင့္မရခဲ့ေတာ့ပါ။
ထိုမွတဆင့္ သီရိလကၤာႏိုင္ငံေျမာက္ဖက္ျခမ္းတည္ရွိေသာ အႏုရာဓပူရျမိဳ႕ႏွင့္ ကီလိုမီတာ (၆၀)ခန္႔ ေ၀းကြာေသာ ေပါေလာနာရု၀နဲ႔ေခတ္ျပိဳင္ မဒိရိဂိရိယေရွးေဟာင္းေနရာသို႔ ခရီးဆက္ခဲ့ၾကသည္။ မနက္(11:40)အခ်ိန္တြင္ လူသူကင္းစင္းရာကားလမ္းမၾကီးေဘးနားတစ္ေနရာမွာေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပး ခဲ့ၾကျပီး
ေန႔လည္(1:15)တြင္ ေပါေလာနာ႐ု၀နယ္(Polonnaruwa)မဒိရိဂိရိယဘုရား(Medirigiriya)ေရွး ေဟာင္းပုထိုးေတာ္ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိကာ ထိုပုထိုးေတာ္ေနရာေဟာင္းကို ေလ့လာဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကသည္။

ထိုမွ ကီလုိမီတာ (၄၀)ခန္႔ေ၀းကြာေသာ ေသာမ၀တီေစတီ ရွိရာသို႔ ခရီးႏွင္ၾကျပန္သည္။ ဤလမ္းခရီး သည္ အနည္းငယ္ၾကမ္းတမ္းျပီး သို႔ေသာ္ ျမ၀တီလမ္းမၾကီးနဲ႔ယွဥ္ရင္ အမ်ားၾကီးသာပါသည္။ ဒီဘုရား ႏွစ္ဆူသည္ ဒီႏွစ္မွသာလွ်င္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား စည္ကားလာခဲ့သည္။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ားအတြင္း တမီးလ္ က်ားသူပုန္မ်ား စိုးမိုးထားေသာေနရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား သိပ္မလာၾက ပါ။ အခုလည္း ျမန္မာရဟန္းမ်ားထဲမွာ စာေရးသူတို႔အဖဲြ႕သည္ ပထမဆံုးဘုရားဖူးေရာက္ရွိလာေသာ အဖြဲ႕ျဖစ္သည္။

ညေန (4:26)တြင္ ေသာမ၀တီ(Somawathiya)ေစတီသုိ႔ ေရာက္ရွိဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုမွ ကီလိုမီတာ (၄၀)ခန္႔ေ၀းကြာေသာ ေပါေရာနာရု၀သို႔ ခရီးျပန္လွည့္ခဲ့ၾကျပီး ညေန(7:30) တြင္ ေပါေရာနာရု၀ျမိဳ႕သို႔ေရာက္ရွိကာ တစ္ခုေသာ Rest House မွာ တစ္ညတာအနားယူခဲ့ၾကသည္။

နယုန္လျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ေန႔..

မနက္ (၇.၀၀)အခ်ိိန္တြင္ တည္းခိုရာအိမ္မွ ထြက္ခြာခဲ့ၾကျပီး ေပါေလာနာရု၀ဧရီယာရွိ ေရွးေဟာင္းေန ရာမ်ား ဆက္လက္ေလ့လာရန္ ခရီးစတင္ခဲ့ၾကသည္။
မနက္ (၇.၂၀)တြင္ ပရကၠမဘာဟုမင္း၏ ရုပ္ထုေတာ္ကို ေလ့လာခဲ့ၾကျပီး ထိုေနရာတစ္၀ိုက္တြင္ တည္ ရွိေသာေစတီပုထိုးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။

မနက္(၇.၅၀)တြင္(Archaeological Musemum and Information Centre)ေပါေလာနာရု၀သမိုင္းျပ တိုက္ကို ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ျပီး Dalad-Maluva အေဆာက္အဦး၊Thuparama႐ုပ္ပြါးေတာ္ႏွင့္ သီဟိုရ္သာသနာ့သမိုင္းတြင္အလြန္ထင္ရွားေသာအဘယရဂိရိဂိုဏ္းသားရဟန္းေတာ္မ်ားတည္ေတာင္ခဲ့ၾကေသာ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို ေလ့လာၾကည္ညိဳခဲ့ၾကသည္။

ထိုအဘယဂိရိဂိုဏ္းသားရဟန္းေတာ္္မ်ား တည္ေထာင္ခဲ့ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးသည္ နယ္ေျမအက်ယ္ အ၀န္းအားျဖင့္ ဧက (၃၀)ခန္႔ေလာက္ ရွိမည္ထင္သည္။ ကံႀကီးကံငယ္ေဆာင္ေသာ သိမ္ေတာ္၊ တရား ထိုင္ရန္ ကမၼ႒ာန္းတိုက္၊ စာေပသင္ၾကားရာေက်ာင္းေဆာင္၊ ေရခ်ိဳးကန္…စသည္အားျဖင့္ တည္ ေဆာက္ထားပါသည္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တံုးက သီဟိုရ္သာသနာဘယ္ေလာက္ထြန္း ကားခဲ့သည္ဆိုတာ မွန္းဆ၍ရႏိုင္ပါသည္။

မနက္ (၁၀.၂၀)နာရီတြင္ Gal Vihara ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ေရာက္ရွိကာ ရပ္ေတာ္မူ၊ ထိုင္ေတာ္မူ၊ ေလွ်င္းေတာ္မူရွင္ေတာ္ဘုရား၏ ရုပ္ထုေတာ္မ်ားကို ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ခဲ့ၾကသည္။

( ေပါေလာနာရု၀ဧရိယာရွိ ေရွးေဟာင္ဗုဒၵရုပ္ထုေတာ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေတာ္ရာမ်ားကို သီရိလကၤာႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္တိုင္းတြင္ Architecture ဘာသာရပ္ကို ဘာသာရပ္တစ္ခုအေနျဖင့္ သင္ယူၾကရ သည္)

ထိုဧရိယာအတြင္းရွိ Tivanka Image House ရပ္ေတာ္မူျမတ္စြာဘုရားကိန္းေအာင္းစံပါယ္ရာ ေက်ာင္းေဆာင္ကိုလည္း သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ၾကသည္။

ထိုေနာက္ သီဟိုရ္တြင္ Architecture အရာႏွင့္ သမိုင္းက႑အလြန္ထင္ရွားေသာ စိဂိရိယေတာင္ကို ခရီးဆက္ၾကျပီး မနက္ (၁၁.၄၀)တြင္ ခရီးအၾကားေအးခ်မ္းသာယာေသာ လမ္းမၾကီးတေနရာ၀ယ္ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့ၾကသည္။
ေန႔လည္ (၁၂.၄၅)အခ်ိန္တြင္ စိဂိရိယေတာင္ႏွင့္ ေျမာက္ဖက္ျခမ္းတြင္တည္ရွိေသာRajamahavihara ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းေတာ္သည္ ျဗဟၼင္အကၡရာမွ သီဟိုရ္ဘာသာသို႔ ဘာ သာျပန္ဆိုေသာ ပထမဆံုးေနရာလည္းျဖစ္သည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ စိဂိရိယေတာင္လိုပင္ ျမင့္မားေသာ (စိဂိရိယေတာင္နားတြင္တည္ရွိေသာ) Pidukargara Ajimaha Vihara Sigiriya ေတာင္ထိပ္သုိ႔ တက္ေရာက္ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။

ေန႔လည္ (၂.၃၀)တြင္ စိဂိရိယေတာင္သို႔ေရာက္ရွိကာ အုပ္စုေဓာတ္ပံုရိုက္ခဲ့ၾကျပီး ေပ (၆၈၀)ျမင့္ေသာ ေတာင္ထိပ္သို႔ တက္ေရာက္ေလ့လာခဲ့ၾကသည္။ ထိုေတာင္ထိပ္တြင္ ကႆပမင္းၾကီးသည္ သူ႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ ေမာဂလာနမင္းကို စစ္ရံႈးသည့္အတြက္ (၁၈)ႏွစ္ၾကာ ပုန္းေအာင္းခဲ့သည္။ ထိုေတာင္နား တ၀ိုက္ ၾကံဳးပတ္ပတ္လည္တူးထားျပီး ေရွးေဟာင္းနန္းေတာ္အေဆာက္အဦးေျမာက္မ်ားစြားေတြ႕ရွိရ သည္။

ထိုမွတစ္ဖန္ ညေန (၄.၃၀) အခ်ိန္တြင္ ကီလိုမီတာ (၁၇၀)ခန္႔ ကြာေ၀းေသာ ကိုလံဘိုျမိဳ႕ေတာ္သို႔ ျပန္လည္ထြက္ခြာၾကေတာ့သည္။

ညေန (6:50)တြင္ ထိုခရီးလမ္း၀ယ္ ကုရုနဂၤလျမိဳ႕တြင္တည္ရွိေသာ Rock Temple လုိ႔လူသိမ်ားေသာ ဂ်ပန္မွ လွဴဒါန္းကိုးကြယ္တည္ေဆာက္ထားေသာ ထိုင္ေတာ္မူေက်ာက္ဆင္းတုေတာ္ၾကီးကို တက္ ေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခဲ့ ၾကသည္။
ည (၉.၃၀) အခ်ိန္တြင္ ကေနာ္တို႔ အေျခစိုက္ရာ ကိုလံဘိုျမိဳ႕၊ မကဋာရာမ-ျမန္မာေက်ာင္းေတာ္ၾကီးသို႔ ခရီးစဥ္အားလံုးအဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာျဖင့္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။

၂၀၀၉-ခုႏွစ္ သီဟိုရ္ဘုရားဖူးမွတ္တမ္းတင္သူ = အရွင္ပေညာဘာသ

ျပန္လည္တည္းျဖတ္သူ = အရွင္ေမဓာနႏၵ

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Text Widget

Notification...!အသိေပးျခင္း...

Hello, everybody. This Blog will present news, articles, poems, religious knowledge and, culture and traditions of Karen ethnic group, etc. Regarding religious knowledge, we believe that everyone has his or her respective human rights that one can freely worship what religion he likes as well as he has a chance to undertake his or her own welfare and others’. Thus, although this KDA organization is aimed for the development of education of our Karen Monks, it will also pay attention to both our Karen national ethnic group and religious affairs, especially, for our new generation. It should be aware of that in this Blog, there will not be allowed to present news, articles photos and poems concerning the religious conflicts, usages of dispute and controversy, the facts that can make harmful to others, religious attraction, stimulating other people to convert to one’s religion and the discrimination of religion and something like that in this Chat box.{Kwekabaung Dana Association - K.D.A}

Recent Articles

မာန္နာဲၪာေဏာဒယ(ခ္ုလို၀္) မာန္နာဲသုစိတၱ(လာကေဒါင္)
Proudly Powered by Blogger.