1

1
TAGGED UNDER:

လူမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ စိုးရြံ႕လွပါသည္

ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘုိးေဘးမ်ားသည္ သရာေစာေအာင္လွေရးေသာ The Karen History ကရင့္ရာဇ၀င္ သမုိင္းအရ ဘီစီ ၂၂၃၄-ခုႏွစ္တြင္ ဘာဘုလုန္( Babylon) မွ ထြက္လာၾကပါသည္ဟု ဆုိပါသည္။
အမ်ားလက္ခံထားသည့္ တူညီခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ထီးဆဲ့မဲ့ယြား (ေရထုိးသဲစီး) ေဒသမွ လာၾကသည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ဘုိးေဘးေတြက သား၊ေျမး၊ျမစ္ေတြကို တစ္ဆင့္ေျပာျပခ်က္အရ အတည္ျပဳထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ားလက္ခံထားသည့္ ေနာက္အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား ျမန္မာျပည္ထဲသို႔ ေနာက္ဆံုး ၀င္ေရာက္လာၾကေသာ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္မွာ ဘီစီ ၇၃၉ -ခုႏွစ္ဟု သတ္မွတ္ထားၾကပါသည္။ဒါေၾကာင့္ စထြက္လာၾကေသာအခ်ိန္မွ ျမန္မာျပည္ထဲသို႔ ေနာက္ဆံုး၀င္ေရာက္လာၾကသည့္အခ်ိန္သည္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၉၅-ႏွစ္(၂၂၃၄-၇၃၉ =၁၄၉၅ -ခုႏွစ္)ျဖစ္ပါသည္။တစ္ခါ ယခုအဂၤလိပ္ျပကၡဒိန္ ဂရီးေဂးရီယန္ကလင္ဒါ (Gregarian calendar)ျပကၡဒိန္ႏွစ္သည္ ေအဒီ ၂၀၀၈-ျဖစ္၍ ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ ၇၃၉-ခုႏွစ္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္အေသခံျပီး ၂၀၀၈-ႏွစ္တုိ႔ေပါင္းလွ်င္ ျမန္မာျပည္ထဲ ၀င္ေရာက္ျပီးႏွစ္မွာ ၂၇၄၇-ခုႏွစ္ ေက်ာ္လာျပီးျဖစ္သည္။
ဆုိလုိသည္မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၄၀၀၀)ေက်ာ္ (၅၀၀၀)က ထီးဆဲ့မဲ့ယြာမွ ထြက္လာသည့္ အခ်ိန္မဆုိထားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ထဲေရာက္ခ်ိန္ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀၀)ေက်ာ္ (၃၀၀၀)နီးပါးရွိလင့္ကစား ကရင္ဘာသာစကား၊ယဥ္ေက်းမွဳဓေလ့ထံုးစံ၊ အႏုပညာ၊ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မွဳမ်ား၊ မေပ်ာက္အပ်က္ဘဲ ယခုအထိရွိေနျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
ဘုိးေဘးမ်ားသည္ လူမ်ိဳးကိုခ်စ္ေသာစိတ္ေၾကာင့္ တစ္စုတစ္စည္းထဲ စည္းစည္းလံုးလံုး ေနၾကျပီး ၄င္းတုိ႔ဘာသာစကား ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အႏုပညာ၊ ဆင္ယဥ္ထံုးဖြဲ႕မွဳ၊ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ခ်စ္ျမတ္နုိးစြာျဖင့္ တန္ဖုိးထား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေလ်ွာက္၊ လက္ဆင့္ကမ္းေပးၾကလုိ႔ ယေန႔ထိတုိင္ ကရင္ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အႏုပညာ၊ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ဆက္လက္တည္ရွိေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါသည္။ေရွးဘုိးေဘးမ်ားသည္ ၄င္းတုိ႔၏ တာ၀န္မ်ားကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္သြားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
ယခုေခတ္တြင္ ကမၻာတစ္၀ွမ္း ေခတ္မ်ား စနစ္ေျပာင္းလဲလာျပီး အသိပညာ၊ အတတ္ပညာမ်ား တုိးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္အတူေနာက္က် မက်န္ရစ္ခဲ့ရေလေအာင္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္လွဳပ္ရွားရင္း တစ္ေန၀င္တစ္ေနထြက္ ၊ မုိးလင္းမုိးခ်ဳပ္အထိ မိမိဘာသာစကားေျပာဆုိရန္ အေၾကာင္းမရွိပဲ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ကေလးလူငယ္ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အလုပ္လုပ္ကိုင္သူမ်ားအားလံုး ျမန္မာစကားသာလွ်င္ သံုးႏွဳန္းေျပာဆုိသည့္အတြက္ မိမိေနအိမ္ေရာက္ေသာအခါတြင္လည္း မိမိဘာသာစကားကို မေျပာဆုိၾကေတာ့ပါ။
ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း ကရင္စကားနားမလည္သူမ်ားကို ငဲ့ျပီး တစ္လတစ္ၾကိမ္ ျမန္မာလုိ တရားေဟာရာမွ တစ္လႏွစ္ၾကိမ္ တစ္လသံုးၾကိမ္ကေန ကရင္လုိ တစ္လတစ္ၾကိမ္ ေဟာေျပာေသာအေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိေနျပီးအခ်ိဳ႕ ကရင္ဘုရားေက်ာင္းမ်ား ျမန္မာလုိသာ ေဟာေျပာေနသည့္ အေနအထားသို႕ ေရာက္ရွိသြားျပီးုျဖစ္ပါသည္။ စေကာ ကရင္ဘုရားေက်ာင္းတြင္သာမက ပိုးဘုရားေက်ာင္းမ်ားမွာလည္း ျမန္မာလုိ ေဟာေျပာေနၾကေတာ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကရင္လုိတရားေဟာလွ်င္ နားမလည္သူမ်ားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ခါက ကရင္ရြာၾကီးတစ္ရြာတြင္ ကြ်န္ေတာ္တရားေဒသနာေတာ္ ေ၀ငွတုိက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္မွဳ အခ်ိန္ယူခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္စေကာကရင္လုိ ေဟာေျပာေနခ်ိန္တြင္ တရားေဟာဆရာမွ အခ်ိဳ႕အသင္းသားမ်ား ကရင္စကားနားမလည္ၾကသျဖင့္ ျမန္မာလုိ အစအဆံုးဘာသာျပန္ေျပာၾကားရပါသည္။ တစ္ၾကိမ္တြင္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ေညာင္တုန္းဘက္တြင္ အသက္(၃၀)ေက်ာ္(၄၀) ခန္႔ လူလတ္ပိုင္းႏွစ္ဦးႏွင့္ ေတြ႔ပါသည္။အသားအေရာင္ျဖဴသျဖင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြလားဟု ေမးမိပါသည္။ ၄င္းတုိ႔မွာ အဘုိးအဘြား၊ အေမ အေဖ ကရင္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းတုိ႔လည္း ကရင္စကားမေျပာတတ္၊ မေျပာၾကေၾကာင္း၊ မိမိတုိ႔လည္း ကရင္စကားလံုး၀ မတတ္ပါေၾကာင္း၊ မိမိတုိ႔ကိုယ္ မိမိ ကရင္ဟုခံယူထားေသာ္လည္း ကရင္စကားမတတ္သျဖင့္ လုပ္ကရင္မ်ား ျဖစ္ေနပါသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္အား ျပန္လည္ေျပာျပပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ ျဖစ္ေနသည့္ အေျခအေနအေပၚ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိေၾကာင္း၊ သားသမီးမ်ား ကရင္စကားတတ္ေျမာက္ရန္အတြက္ ေႏြရာသီ ကရင္စာေပသင္တန္းမ်ား ျပန္ဖြင့္ေပးသင့္ေၾကာင္း၊ အကူအညီလုိပါက ေျပာပါရန္ ျပန္လည္ေျပာျပရံုသာ ေျပာျပနုိင္ျပီး တျခားဘာမွ အၾကံမျပဳနုိင္ေတာ့ပါ..။ဘာသာစကားႏွင့္ ယဥ္ေက်းမွဳ ေပ်ာက္ပ်က္လွ်င္ လူမ်ိဳးပါ ေပ်ာက္သြားပါသည္ဟု အဆုိရွိပါသည္။
၂၀၀၂-ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၁၂) ရက္ထုတ္ Newsweek စာေစာင္တြင္ ယခုအခါ ကမၻာေပၚရွိ ဘာသာစကားေပါင္း(၆၀၀၀) အနက္ တစ္၀က္ခန္႔ အႏွစ္တစ္ရာအတြင္း တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္သြားမည္။ လက္ရွိတြင္ ႏွစ္စဥ္ ဘာသာစကားေပါင္း(၂၅)မ်ိဳး တိမ္ေကာပေပ်ာက္ေနသည္ဟု ဆုိပါသည္။ တစ္ဖန္ ၂၀၀၂-ခုႏွစ္ ဇြန္လ(၂၄) ရက္ထုတ္ Time Magazine တြင္လည္း ၂၀၅၀-ခုႏွစ္တြင္ ယခုရွိေနသည့္ ဘာသာစကားအနက္ တစ္၀က္သာ က်န္ေတာ့မည္ဟု ဆုိပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏွစ္စဥ္တိမ္ေကာပေပ်ာက္ေနသည့္ ဘာသာစကား(၂၅) မ်ိဳးတြင္ မပါရေလေအာင္ ၂၀၅၀-ခု ေရာက္ရွိခ်ိန္တြင္ ပေပ်ာက္သြားမည့္ ဘာသာစကား (၃၀၀၀)အထဲတြင္ ကရင္ဘာသာစကား မပါသြားရေလေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမည္နည္း။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔၏ Life of action လုပ္ေဆာင္မွဳလမ္းေၾကာင္း ဘယ္လုိ ေရးဆြဲလုပ္ကိုင္ၾကမည္ကို သတ္မွတ္လုပ္ကိုင္ရန္ အခ်ိန္က်ေရာက္ေနပါျပီ။
ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းသည္ မေကာင္းပါဟု ေျပာရံုႏွင့္ မျပီးပါ၊ ေဆးလိပ္ျဖတ္ဖုိ႔ နည္းလမ္းေဖာ္ထုတ္ ရွာေဖြေပးဖုိ႔ရန္လည္း အထူးလုိအပ္ပါသည္။ ယခုကရင္လူမ်ိဳးအား ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္လွ်င္ ေလးမ်ိဳးေလးစား ရွိပါသည္။
၁။ တစ္မ်ိဳးတစ္စားမွာ စကားနားလည္၊ စကားေျပာတတ္၊ ေရးတတ္ဖတ္တတ္သည္။
၂။တစ္မ်ိဳးတစ္စားမွာ စကားနားလည္၊ စကားေျပာတတ္၊ မေရးတတ္မဖတ္တတ္ပါ။
၃။ တစ္မ်ိဳးတစ္စားမွာ စကားနားလည္ ၊ စကားမေျပာတတ္၊ မေရးတတ္၊ မဖတ္တတ္ပါ။
၄။ ေနာက္ဆံုး တစ္မ်ိဳုးတစ္စားမွာ စကားလည္း နားမလည္၊ မေျပာတတ္၊ မေရးတတ္ မဖတ္တတ္ပါ။
မိမိဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲပါသလဲ ၊ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကည့္နုိင္ပါသည္။ အမွတ္စဥ္(၄) တြင္ ပါ၀င္ပါက ေရွ႔တစ္ပိုဒ္က ဆုိသကဲ့သို႔ လုပ္ကရင္မ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ကိစၥမရွိပါ..။ အမွတ္စဥ္ ၁.၂.၃ .၄ကို ၄.၃.၂.၁ ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ ကိုယ္တုိင္ ၾကိဳးစားယူရပါမည္။ မည္ကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္မည္နည္း၊ တစ္ဦးတစ္ဖြဲ႔လုပ္လွ်င္ ထိေရာက္မွဳ နည္းမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကရင္လူထုတစ္ရပ္လံုးက နုိးၾကားတက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ပါမွ ျမန္ျမန္အေကာင္အထည္ ေပၚလာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကရင္အမ်ိဳးသားတုိင္း တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးေတြ႔ဆံုလွ်င္ ကရင္လုိနွဳတ္ခြန္းဆက္ျပီး ကရင္လုိေျပာဆုိရာက စသင့္ပါသည္။ မိမိအိမ္တြင္လည္း ကရင္လုိေျပာၾကရပါမည္။ အခမ္းအနား ပြဲမ်ားတြင္ ကရင္လုိေျပာရပါမည္။ နားမလည္သူမ်ားပါလာလွ်င္ ျမန္မာလုိ တြဲေျပာလုိ႔ ရပါသည္။ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္လည္း ေႏြရာသီ ကရင္စာေပသင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေပးရပါမည္။ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းမ်ားတြင္ တနဂၤေႏြေန႔ ဥပုသ္စာေျဖေက်ာင္း၌ ကရင္ဘာသာစကားေျပာေပးရပါမည္။ ကရင္လုိ မေဟာမေျပာသည့္ အေနအထားမွ တစ္လတစ္ၾကိမ္ ကရင္လုိ ေဟာေပးမွဳ ျပန္လည္ျပဳလုပ္ျပီး ေနာက္တစ္လႏွစ္ၾကိမ္၊ တစ္လသံုးၾကိမ္ကေန အပတ္တုိင္း ကရင္လုိေဟာေျပာျပီး ျမန္မာလုိ လုိအပ္လွ်င္ အတုိခ်ဳပ္ေဟာေျပာေပးရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကရင္လူမ်ိဳးအားလံုး ကရင္စကားတတ္ေျမာက္ေရးသည္ ကရင္လူထုတစ္ရပ္လံုးမွ နုိးၾကားတက္ၾကြစြာျဖင့္ အသိစိတ္ဓာတ္ အျပည့္အ၀ျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ အထူးလုိအပ္လွပါသည္။
ကရင္စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အႏုပညာ၊ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔ုမွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို ေလးစားခ်စ္ခင္ ထိန္းသိမ္းနိုင္ပါမွ ကမၻာတည္သေရြ႕ လူမ်ိဳးမ်ားတည္ရွိေနမည္ျဖစ္ပါသည္။
ကရင္စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမွဳ၊ အႏုပညာ၊ ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႔မွဳ ဓေလ့ထံုးစံမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါလွ်င္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ လူမ်ိဳးပါ ပေပ်ာက္သြားမွာကို စိုးရြ႔ံ႕လွပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
သိမ္ေဖာင္ေလာင္းလဂင္း၊ ၀ါေဖာင့္ေလာင္းသဂင္း၊
အလဲမြဲပါ နန္႔ဆိတ္ ပဆခိ္ဆလား၊
ေသပိုးလူးတေဂး ၀ါဖုိလူးတေဂး ကေညာကလူကဟားမား….။
သစ္ကိုင္းက်ိဳးသံၾကားတုိင္း လုိက္မေယာင္ႏွင့္၊ ၀ါးကြဲသံၾကားတုိင္း လုိက္မေယာင္ေလႏွင့္
မိမိတုိ႔ရဲ့ မူရင္းယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ႏွင့္ မ်ိဳးႏြယ္မ်ား၊ ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မည္။
ဟူေသာ ေရွးကရင္ဘုိးဘြားတုိ႔၏ ဤသို႔ ထား လကၤာျဖင့္ ဆံုးမလမ္းညြန္မွဳကို ဂရုျပဳအေလးထားရပါမည္။
ကရင္လူမ်ိဳးတုိင္း ကရင္စကားတတ္ေျမာက္ေစရန္ႏွင့္ ကမၻာတည္သေရြ႕ ကရင္လူမ်ိဳးတည္ရွိေနေစရန္ ရည္ရြယ္လ်က္….။

ဖူးဖူး ဆာတူေ၀ါ
(ဗဒိုေစာထြန္းေအာင္ျမင့္)
၂၇၄၈-ခုႏွစ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္မဟာရန္ကုန္ ကရင့္ေၾကးမံုစာေစာင္မွ ေဖၚျပလုိက္ပါသည္...။

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Text Widget

Notification...!အသိေပးျခင္း...

Hello, everybody. This Blog will present news, articles, poems, religious knowledge and, culture and traditions of Karen ethnic group, etc. Regarding religious knowledge, we believe that everyone has his or her respective human rights that one can freely worship what religion he likes as well as he has a chance to undertake his or her own welfare and others’. Thus, although this KDA organization is aimed for the development of education of our Karen Monks, it will also pay attention to both our Karen national ethnic group and religious affairs, especially, for our new generation. It should be aware of that in this Blog, there will not be allowed to present news, articles photos and poems concerning the religious conflicts, usages of dispute and controversy, the facts that can make harmful to others, religious attraction, stimulating other people to convert to one’s religion and the discrimination of religion and something like that in this Chat box.{Kwekabaung Dana Association - K.D.A}

Recent Articles

မာန္နာဲၪာေဏာဒယ(ခ္ုလို၀္) မာန္နာဲသုစိတၱ(လာကေဒါင္)
Proudly Powered by Blogger.