1

1
TAGGED UNDER: ,

ကရင္ရာဇ၀င္္ဆရာႀကီး ဦးပညာ

5.7.08

ဆရာႀကီးဦးပညာသည္ ငယ္နာမည္ကုိ မသိရေသာ္လည္း သထုံဇာတိသားတစ္ဦးျဖစ္သည္၊ သူသည္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးပညာ-ဟူေသာအမည္ကုိ သာသနာ့ ေဘာင္တုန္းက မွည့္ခဲ့ေသာအမည္ျဖစ္သည္၊ ရဟန္းဘ၀တြင္ ကရင္ရာဇ၀င္အေၾကာင္းကုိ ေလ့လာ လုိက္စားခဲ့ၿပီး လူ၀တ္ ေၾကာင္ေရာက္မွ ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္ကုိ ထုတ္ေ၀လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီးဦးပညာသည္ ကရင္ရာဇ၀င္ကုိ ေရးသာရာ၌ အမ်ိဳးသားသမုိင္းအျမင္ေပၚတြင္ အေျခခံ၍ ေရးသားထားသည္။ ပညာရွင္မ်ားက ျမန္မာ့သမုိင္းအေပၚတြင္ မိမိတုိ႔အမ်ိဳးသားပညာရွင္ အျမင္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားပညာရွင္ အျမင္ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွဴ႕ျမင္သုံးသပ္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသား သမုိင္း အျမင္ဘက္တြက္ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းအစျပဳ၍ ဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဦးလွေဘ၊ ဦးဘုိးလတ္၊ ဦးသာျမတ္၊ သူရိယဦးသိန္းေမာင္၊ ပါေမာကၡဦးေအးေမာင္(တကၠသုိလ္ေမာင္သန္႔စင္)၊ ဒဂုန္ဦးလွေဘႏွင့္ ဦးသိန္းေဖ ျမင့္တုိ႔ပါ၀င္ၾကသည္၊

ဦးပညာသည္ သူ၏ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္တြင္ ပုိးကရင္ကုိ တလုိ္င္း(မြန္)ကရင္ဟူ၍၄င္း၊ စေကာ ကရင္ကုိ ဗမာကရင္ဟူ၍၄င္း၊ ေကြ႕ကရင္ႏွင့္ရွမ္းကရင္ကုိ (ၾကက္ဖုိးႀကီး)ရာဇ၀င္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနေသာ ေၾကာင့္ ကရင္နီ(ကယား) ဟူ၍၄င္း ဆုိလုိဟန္တူသည္။ ဦးပညာ၏ ကရင္ရာဇ၀င္စာအုပ္ကုိ ၁၉၂၉-ခုႏွစ္တြင္ ပထမအႀကိမ္၊ ၁၉၆၅-ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္၊ ဒုတိယအႀကိမ္ထုတ္ သူ၏ အမွာစာတြင္ ေအာက္ပါအတုိင္းေတြ႕ရသည္-
-မြန္၊ျမန္မာတြင္မိမိတုိ႔ ဘုရင္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ ကရင္အမ်ိဳးသားတြင္ ကရင္ဘုရင္မ်ား ရွိခဲ့ဘူးသေလာ ဟု ေတြးေတာစဥ္းစားမိခဲ့ဘူးေလသည္မွာ ကရင္ျပည္နယ္သုိ႔ ေရာက္စဥ္အခါကျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၇-ႏွစ္၊၈-ႏွစ္က က်ေနာ္သည္ သတင္းစာဆရာဦးသိန္းေမာင္ႏွင့္အတူ ယခုေကာ္သူေလးဟု အမည္သစ္တြင္ေနသည့္ ကရင္ျပည္နယ္ဘက္သုိ႔ ေဒသႏၱရဗဟုသုတအလုိ႔ငွါ ခရီးထြက္ခဲ့ရာ၌ ေကာ့ကရိတ္မွ သုံးမုိင္ခန္႔ အကြာ ေဒါနေတာင္တန္း ေတာစြယ္တစ္ေနရာရွိ ေတာအတြင္းသုိ႔ တပ္စိပ္တစ္စိပ္၏ အကူအညီျဖင့္ ခရီး ထြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိေတာင္စြယ္ေတာအုပ္သည္ကား အမွန္အားျဖင့္ ေရွးကရင္ရွင္ဘုရင္တစ္ပါး ထီးနန္း စုိက္ရာၿမိဳ႕ေဟာင္းျဖစ္ခဲ့ဘူးေၾကာင့္ ယခုတုိင္ ေတြ႔ျမင္ရေသာ က်ဳံးေဟာင္းေနရာမ်ားကို ဦးသိန္းေမာင္က ညြန္ျပေျပာဆုိကာ ရာဇ၀င္ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေသာေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားရွင္ဘုရင္ ရွိခဲ့ဘူးသည့္အျဖစ္ကုိ သိရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ -ယုိးဒယား-ျမန္မာနယ္စပ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေသာ ျမ၀တီၿမိဳ႕သည္လည္း အဆုိပါကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္၏ နယ္ျခားၿမိဳ႕ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္တကြ ကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္ႀကီးသည္ မိစၦာအယူမွ သမၼာအယူသုိ႔ ကူးေျပာင္းလာပုံမ်ားကုိပါ ထပ္ေလာင္းသိရွိရေသာအခါ အခြင့္ႀကဳံလွ်င္ ကရင္အ မ်ိဳးသာရာဇ၀င္အေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္ေလ့လာရန္ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါသည္၊ သုိ႔အတြက္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလအတြင္းက ဘားအံ၊လိႈင္းဘဲြ႔၊ ပုိင္က်ံဳအစရွိေသာကရင္ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသုိ႔ ဆရာဦး သိန္းေမာင္ခရီးထြက္ေသာအခါ အတူတကြလုိက္ပါႏုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေသာ္လည္း အေၾကာင္းမညီညြတ္ေသာ ေၾကာင့္ မလုိက္ပါႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိေဒသတစ္၀ုိက္၏ ရာဇ၀င္အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပ ရန္ ေမတၱာရပ္ခံေသာအခါ က်ေနာ္အား စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္ရွဳ႕ရန္ ေခတၱေပးအပ္ပါသည္၊ ထုိစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါ ကရင္အမ်ိဳးသားတုိ႔တြင္ ေရွးေရွးေသာအခါက ကရင္အမ်ိဳးသားဘုရင္မ်ား ထုိနယ္ ပယ္ေဒသကို စုိးမုိးအုပ္ခ်ဳပ္ဘူးေၾကာင္း က်ေနာ္ယုံၾကည္လာမိပါသည္၊ အဆုိပါစာအုပ္သည္ကား ယခုရုိက္ ႏွိပ္ထုတ္ေ၀ေသာ -ကရင္ရာဇ၀င္-အမည္ရွိစာအုပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္္လက္ေမွ်ာ္

About the Author

Write admin description here..

0 comments:

Text Widget

Notification...!အသိေပးျခင္း...

Hello, everybody. This Blog will present news, articles, poems, religious knowledge and, culture and traditions of Karen ethnic group, etc. Regarding religious knowledge, we believe that everyone has his or her respective human rights that one can freely worship what religion he likes as well as he has a chance to undertake his or her own welfare and others’. Thus, although this KDA organization is aimed for the development of education of our Karen Monks, it will also pay attention to both our Karen national ethnic group and religious affairs, especially, for our new generation. It should be aware of that in this Blog, there will not be allowed to present news, articles photos and poems concerning the religious conflicts, usages of dispute and controversy, the facts that can make harmful to others, religious attraction, stimulating other people to convert to one’s religion and the discrimination of religion and something like that in this Chat box.{Kwekabaung Dana Association - K.D.A}

Recent Articles

မာန္နာဲၪာေဏာဒယ(ခ္ုလို၀္) မာန္နာဲသုစိတၱ(လာကေဒါင္)
Proudly Powered by Blogger.