03-03-2008
ေရႊေဒါင္းေတာင္
ဆင္ေျခဖံုးရပ္ကြက္ေတြမွာ ေက်ာင္းမေနႏုိင္ၾကတဲ့ ကေလးေလးေတြကို လုိက္လံရွာေဖြၿပီး စာသင္ ေပးတဲ့ ပရဟိတလုပ္ငန္း လုပ္ေနသူ တပည့္မေလး တဦးနဲ႔ တေန႔က စကားေျပာျဖစ္ပါတယ္။
သူက သင္ေပးမယ္။ သူက ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ကိုယ္လာၿပီး သင္ေပး႐ံုမက စာအုပ္ခဲတံကအစ လိုအပ္သမွ်ကိုပါ ေပးေနတာေတာင္ ကေလးေတြက မွန္မွန္ ေက်ာင္းလာမတက္ၾကတဲ့အေၾကာင္း တခါတေလ ကားဂိတ္တို႔ ေစ်းတို႔အထိေတာင္ ကေလးေတြကို လိုက္ေခၚရတဲ့အေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာျပပါတယ္။
ကေလးေတြ ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ေစဖို႔ တခ်ဳိ႕မိဘမ်ားကို ေျပာဆို စည္း႐ံုးလို႔ ရေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ မိဘမ်ားက်ေတာ့ ဘယ္လိုမွ ေျပာလို႔ ဆိုလို႔ မရတဲ့အေၾကာင္းလည္း တပည့္မေလးက ေျပာျပ ပါတယ္။
သူ႔စကားေတြကို နားေထာင္ရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္က ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အလားတူ ျပႆနာ တခုကို သြားၿပီး သတိရလိုက္မိပါတယ္။ အဲဒီျပႆနာကလည္း တပည့္ ပန္းခ်ီဆရာမေလးတဦး ႀကံဳေတြ႔ ခဲ့ရတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာမေလးက ၀ါသနာအရ ကေလးေလးေတြကို ပန္းခ်ီ သင္ေပးတဲ့ အလုပ္လည္း လုပ္ပါတယ္။ သူသင္ေပးေနတဲ့ ကေလးေတြထဲမွာ (၉) ႏွစ္ (၁၀) ႏွစ္ အရြယ္ ဆြ႔ံအ နားမၾကား ျဖစ္ေနရွာတဲ့ ကေလးတေယာက္ ပါပါတယ္။ ကေလးက ထူးထူး ျခားျခားကို ပါရမီရွိတဲ့ ကေလးျဖစ္ပါတယ္။ (၉) ႏွစ္ (၁၀) ႏွစ္သား ဆုိေပမယ့္ သူ႔ ခံစားမႈ၊ သူ႔ အျမင္၊ သူ႔ အေတြးနဲ႔ သူ႔ လက္ရာေလးေတြက တကယ့္ အႏုပညာရွင္ႀကီး တေယာက္ပမာ နက္နဲလွတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ပန္းခ်ီဆရာမေလးက အဲ့ဒီကေလးကို (၃) ႏွစ္ေလာက္ စနစ္တက် ျပဳစုၿပိဳးေထာင္ေပးခဲ့ေလေတာ့ သူ႔လက္ရာေလးေတြဟာ “ပြဲ၀င္”တဲ့ အဆင့္အထိ ေရာက္ရွိလာပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆရာတို႔ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ဆရာမေလးက သူ႔တပည့္ကို ကေလးပန္းခ်ီျပပြဲေလးေတြ၊ ကေလးပန္းခ်ီ ၀ပ္ေရွာ့ ေလးေတြမွာ ပြဲထုတ္ေပးပါတယ္။
အဲဒီမွာ ျပႆနာက စေတာ့တာပါပဲ။ ကေလးငယ္ရဲ႕ လက္ရာကေလးေတြကို လူေတြ ဂ႐ုစိုက္မိ ၾကတယ္။ မူလက ျပ႐ံုသက္သက္ ေရာင္းဖုိ႔ အစီအစဥ္မရွိေပမယ့္ ၀ယ္ခ်င္သူေတြက အတင္း အၾကပ္ေျပာလာတာေၾကာင့္ ျပသမွ်ကားတိုင္းလိုလို ေရာင္းခ်ခဲ့ရတယ္။ ကေလးငယ္နဲ႔တကြ မိဘေတြ ၀မ္းသာအယ္လဲ ျဖစ္ၾကရသလို ဆရာမေလးလည္း ၀မ္းသာ ဂုဏ္ယူခဲ့မိတယ္။
ေနာက္ေတာ့ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ျပခန္းဖြင့္ၿပီး ပန္းခ်ီကားေတြေရာင္းစားတဲ့ “ပန္းခ်ီသည္” တေယာက္က ကေလးငယ္ရဲ႕ အိမ္ကို လိုက္လာၿပီး ဆြဲသမွ် ကားတုိင္း ျပခန္း၀င္ၿပီး ေစ်းေကာင္းရေအာင္ ေရာင္းေပးမယ္လုိ႔ ကမ္းလွမ္းလာတယ္။ ဆြံ႔အ နားမၾကား ျဖစ္ေနတဲ့ ကေလးငယ္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးရာဇ၀င္နဲ႔ လက္ကမ္းေၾကာ္ျငာ ႐ုိက္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀လုိက္ရင္၊ စင္ကာပူ ေစ်းကြက္ေလာက္ထိ သတင္းပ်ံ႕သြားၿပီး ေဒၚလာနဲ႔ေတာင္ ေရာင္းရလိမ့္မယ္လုိ႔လည္း သြားရည္က်ေလာက္ေအာင္ ဆြယ္တရားေဟာတယ္။
ကေလးရဲ႕မိဘေတြက ပန္းခ်ီဆရာမေလးကုိ ေျပာျပတုိင္ပင္ပါတယ္။ ဆရာမေလးက ဒီကေလးဟာ ပန္းခ်ီအႏုပညာရွင္တေယာက္ ျဖစ္လာႏုိင္စြမ္းရွိသူ ပါရမီရွင္ေလးတေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေနာက္ထပ္ (၂) ႏွစ္ေလာက္သာ ထပ္ၿပီး သင္ယူေလ့က်င့္လုိက္ရင္ ပထမတန္းစား ပန္းခ်ီပညာရွင္ ျဖစ္လာႏုိင္ေၾကာင္း ေစ်းကြက္၀င္ ႐ုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြ ဆဲြၿပီး ေရာင္းစားတဲ့ “ပန္းခ်ီသည္” တေယာက္ အလုပ္ခုိင္းလိုက္မယ္ဆုိရင္ ကေလးရဲ႕ အၫြန္႔ကေလး က်ဳိးသြားေစလိမ့္မယ္ ျဖစ္ေၾကာင္းမ်ားကုိ ရွင္းျပလုိက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာမေလး ရင္က်ဳိးရရွာပါတယ္။ မိဘေတြက စီးပြားျဖစ္ ႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကုိ လိုက္ခုိင္းဖုိ႔ ေရြးခ်ယ္လုိက္ၾကပါတယ္။ ဒီကေလး ေမြးကတည္းက နားလည္း မၾကား၊ စကားလည္း မေျပာတတ္တာေၾကာင့္ ေဆး႐ုံမ်ဳိးစံု တက္ၿပီး ဆရာ၀န္ေပါင္းစံုနဲ႔ ကုသခဲ့ရတာေၾကာင့္ မိဘမ်ားမွာ ပင္ပန္းလွၿပီျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အစစ အရာရာ ၾကပ္တည္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အခုလုိ ေငြ၀င္လမ္းေတြ႕ပါလ်က္နဲ႔ မလုိက္ပါက မုိက္မဲရာက်လိမ့္မယ္ ထင္ျမင္ေၾကာင္းမ်ားလည္း ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ရွင္းျပၾကပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းေတြ ေျပာျပေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာမေလး မ်က္ရည္ေတြ လည္ေနရွာပါတယ္။ ကေလး ငယ္ေလးဟာ ဖန္းဆင္းႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ ပါရမီရွင္ေလးပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ သူဟာ ျပခန္းပုိင္ရွင္ “ပန္းခ်ီသည္” အဆဲြခုိင္းတဲ့ ေစ်းကြက္၀င္ အပ္ထည္ေတြ ဆဲြရတဲ့ ပံုဆဲြသမားေလး အျဖစ္နဲ႔ပဲဘ၀တသက္တာ ေနရရွာပါေတာ့မယ္။ တလူလူ တက္ေနတဲ့ အၫြန္႔ကေလးဟာ ထြက္ျပဴစမွာပဲ အခ်ဳိးခံလုိက္ရရွာပါတယ္။
ပံုတူ ဆဲြတယ္ဆုိတာက ဘယ္သူ ထလုပ္လုပ္ ျဖစ္တဲ့အလုပ္မ်ဳိးပါ။ မူလတန္း ကေလးေတြေတာင္ လုပ္ႏိုင္ေသးတာပဲ။ ပန္းခ်ီဆဲြတယ္ဆုိတာကေတာ့ လူတုိင္း လုပ္ႏုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖန္ဆင္း ႏုိင္စြမ္းရွိသူ အႏုပညာမွာ “စ” ရွိသူေတြသာ လုပ္ႏုိင္တာမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
အညြန္႔တလူလူနဲ႔ ကေလးငယ္ေလးေတြရဲ႕ ဖန္ဆင္းႏုိင္မႈ အစြမ္းအစကုိ ပန္းေကာင္းညြန္႔က်ဳိး မျဖစ္ရေလေအာင္၊ ဖန္ဆင္းမႈကုိ ဖန္တီးမႈနဲ႔ အစားထုိး မခံရေလေအာင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ လူၾကီးေတြမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ပရဟိတေက်ာင္းဆရာမေလးနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာမေလးတုိ႔ဟာ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္ လွပေစဖုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ ေစတနာရွင္၊ ေမတၱာရွင္ေလးေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ လူ႔တာ၀န္ကုိ တတ္စြမ္း သမွ် တႏုိင္တမ ၀င္ၿပီး ထမ္းေနၾကရွာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႔ သူတုိ႔ ႏွစ္ဦးစလံုး ရင္ကြဲ ပက္လက္ျဖစ္ၿပီး က်န္ရစ္ၾကရပါတယ္။ ကေလးမိဘမ်ားကလည္း သူတုိ႔ သားသမီးေလးေတြကုိ အတတ္ပညာရွင္ေတြ၊ အႏုပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ေစခ်င္ၾကေပမယ္ဆုိတာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ဖြယ္ရာ မရွိပါဘူး။
ဘယ္အရာမဆုိ တဦးေကာင္း တေယာက္ေကာင္း ေဆာင္ရြက္လုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏုိင္ဘူးေလ။ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အက်ဳိးတရား ျဖစ္ၾကရတာ မဟုတ္လား။ ေစတနာ ေမတၱာတခုတည္းနဲ႔ အရာရာဟာ မၿပီးႏုိင္ပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိ ဖယ္ရွားမွ မေကာင္းတဲ့ အက်ဳိး တရားေတြ ပ်က္သြားႏုိင္ပါတယ္။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဒီသေဘာကုိ နားလည္ထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေရးၾကီးဆံုးကေတာ့ ပန္းကေလးေတြ ပန္းေကာင္းညြန္႔က်ဳိး မျဖစ္ေစဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ။
( The NEJ)
ပန္းညြန္႔ညႇာေၾကြ မျဖစ္ေစဖို႔
About the Author
Write admin description here..
Recommended
- စုေပါင္းလုပ္ေဆာင္ျခင္းမွ စည္းလုံးျခင္းဆီသုိ႔
- ကရင္အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေက်ာ္ဆုိင္းဆရာႀကီး( ဦး)စိန္စတင္း အေၾကာင္းတေစ့တေစာင္း
- (၁၄) ၾကိမ္ေျမာက္ ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း အစည္းအေ၀းအလွဴပြဲ (ဘန္ေကာက္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ)
- (၁၂) ၾကိမ္ေျမာက္ ဇြဲကပင္ပညာဒါနအသင္း အလွဴပြဲအစည္းအေ၀းေအာင္ျမင္စြာက်င္းပျပီးစီး
- ၀တ္နေခါင္အင္ေက်ာင္း (ႏြန္ထဘူရီ) သၾကၤန္ပြဲအလွဴ
- သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔
Recent Articles
Follow on FaceBook
Blog Archive
Text Widget
Text
|
Labels
News Links
-
- Karen Blogger Friends▼
-
- 1.Karen News
- 2.ကြယ္ကလု
- 3.ေကအိုင္စီ
- 4.ကိုးဒီေသြး
- 5.ဇြဲကပင္
- 6.အဲခါန္.သင့္(ဆစ္ဒနီ)
- 7.ဖူ႕တာမိက္
- 8.မန္းကိုကို
- 9.ေစာဍံဳေလြ၀့္
- 10.ျမစ္နဒီကိုးသြယ္
- 11.KNL Jpan
- 12.ေစာဆိုအဲထေအာင္ (ဆိုဒ္အဲထ္ုအင္)
- 13.မန္းဧရာ
- 14.ေစာေက်ာ္ေလး
- 15.ေဒါင္းပ်ဳိလွလွအားမာန္
- 16.ပထီးပေကာ္
- 17.ေစာဖိုးေဇာ္
- 18.ဇြဲကပင္(KDA)
- 19.ေထာမဲပါ
- 20.ေဒါနေျမ
- 21.မ်ဳိးခ်စ္ကရင္
- 22.မူ.ယံင့္ဖါန္
- 23.ကရင္အမ်ိဳးသား မိတ္သဟာယအဖဲြ႕ (ကိုးရီးယား)
- 24.OKRSO's Family
- 25.ကရင္လူငယ္အစည္းအရံုး (ကိုးရီးယား)KYO
- 26.ယံင့္၀၀္
- 27.အမိကရင္ေျမ
- 28ေစာေဇာ္လတ္
- 29.ဘာဘလ်ဴးမူး
- 30.ဖားစည္သံ
-
- Links for Learning▼
-
- 1.VOA Learning English
- 2.BBC Learning English
- 3.Spotlight Radio
- 4.Free Language Online
- 5.Technical Seven
- 6.Easy Learning English
- 7.Myanmar E Dictionary
- 8.Englsih M Dictionary
- 9.Learning English Utube
- 10.Free English
- 11.New Cutting Edge
- 12.Headway English
- 13.Spoken English
- 14.English Files
- 15.Learn4good English
- 16.Non-stop English
- 17.British English
- 18.To learn English
- 19.www.eslyes.com
!->!->!->
ကရင္ MP3 မ်ား နားဆင္ရန္ႏွင့္ေဒါင္းရန္
Powered by Blogger.
Followers
Arsip Blog
-
►
2013
(29)
- December (3)
- November (3)
- October (4)
- August (9)
- July (1)
- June (4)
- April (4)
- January (1)
-
►
2011
(26)
- December (5)
- November (1)
- October (4)
- August (2)
- July (3)
- June (2)
- April (1)
- March (2)
- February (4)
- January (2)
-
►
2010
(45)
- December (1)
- November (1)
- October (4)
- September (1)
- August (4)
- July (1)
- June (5)
- May (5)
- April (1)
- March (13)
- January (9)
0 comments: